Текущее время: 23 окт 2017, 20:52

Часовой пояс: UTC




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 6 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 03 фев 2013, 13:32 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 26.01.2013
Сообщения: 30
Hi,

I have been fiddling around with BF3 character models and their textures I got one model re-textured more or less similar to BF3 but I can`t get the textures blended correctly for another one (US support class).

I`m not new to 3ds max, but it kind of looks like there is Vertex Color channel involved and I just don`t understand how to deal with it.
The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps...

Has anyone figured out how to re-texture them accurately, diffuse, specular, detail, and bumpmaps (ingame)?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 03 фев 2013, 14:15 
Не в сети
Администратор
Аватара пользователя

Регистрация: 24.08.2011
Сообщения: 1696
Dainius писал(а):
The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps
maps are not fit with uv?

_________________
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 03 фев 2013, 15:18 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 26.01.2013
Сообщения: 30
Tosyk писал(а):
Dainius писал(а):
The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps
maps are not fit with uv?


Well I`m stil not quite sure how it all works. But loading a copy of a model with different UV coordinates and copying the map channel to the original models Nr2 map channel seems to do half the job. So at the moment my question is, can the importer be customized to load the models with multiple UV coordinate sets to multiple map channels? For example: model with: 1; UV Coordinates U:1 V:2 to objects #1 map channel, UV Coordinates U:2 V:3 to objects #2 map channel, UV Coors U:3 V:4 to #3 map channel.
(I think 3d ripper`s importer used to do this)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 05 фев 2013, 13:20 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 26.01.2013
Сообщения: 30
Tosyk, do you think it is possible?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 05 фев 2013, 13:43 
Не в сети
Администратор
Аватара пользователя

Регистрация: 24.08.2011
Сообщения: 1696
Dainius писал(а):
Tosyk, do you think it is possible?
well, max script should be redone, wich quite hard for me
hope some other users can handle it

_________________
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Battlefield 3
СообщениеДобавлено: 29 июл 2015, 17:06 
Не в сети
Ветеран
Ветеран
Аватара пользователя

Регистрация: 07.02.2012
Сообщения: 224
Откуда: Таганрог
Tosyk писал(а):
Dainius писал(а):
Tosyk, do you think it is possible?
well, max script should be redone, wich quite hard for me
hope some other users can handle it

У Чипикао в скрипте импорта для НФС Ривалс уже все сделано похоже, нужно только адаптировать.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 6 ] 

Часовой пояс: UTC


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB