Battlefield 3

Обсуждение моделей, анимации, скелетов, uv, конвертирования, дампа и всего, что связано с игровыми моделями
Ответить
Сообщение
Автор
Dainius
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 30
Зарегистрирован: 26 янв 2013, 02:28
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Battlefield 3

#1 Сообщение Dainius »

Hi,

I have been fiddling around with BF3 character models and their textures I got one model re-textured more or less similar to BF3 but I can`t get the textures blended correctly for another one (US support class).

I`m not new to 3ds max, but it kind of looks like there is Vertex Color channel involved and I just don`t understand how to deal with it.
The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps...

Has anyone figured out how to re-texture them accurately, diffuse, specular, detail, and bumpmaps (ingame)?

Аватара пользователя
Tosyk
Администратор
Сообщения: 1880
Зарегистрирован: 24 авг 2011, 03:11
Благодарил (а): 64 раза
Поблагодарили: 61 раз

Re: Battlefield 3

#2 Сообщение Tosyk »

Dainius писал(а):The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps
maps are not fit with uv?
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.

Dainius
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 30
Зарегистрирован: 26 янв 2013, 02:28
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Battlefield 3

#3 Сообщение Dainius »

Tosyk писал(а):
Dainius писал(а):The problem I have is I can`t apply bumpmap on helmet and goggle straps
maps are not fit with uv?
Well I`m stil not quite sure how it all works. But loading a copy of a model with different UV coordinates and copying the map channel to the original models Nr2 map channel seems to do half the job. So at the moment my question is, can the importer be customized to load the models with multiple UV coordinate sets to multiple map channels? For example: model with: 1; UV Coordinates U:1 V:2 to objects #1 map channel, UV Coordinates U:2 V:3 to objects #2 map channel, UV Coors U:3 V:4 to #3 map channel.
(I think 3d ripper`s importer used to do this)

Dainius
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 30
Зарегистрирован: 26 янв 2013, 02:28
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Battlefield 3

#4 Сообщение Dainius »

Tosyk, do you think it is possible?

Аватара пользователя
Tosyk
Администратор
Сообщения: 1880
Зарегистрирован: 24 авг 2011, 03:11
Благодарил (а): 64 раза
Поблагодарили: 61 раз

Re: Battlefield 3

#5 Сообщение Tosyk »

Dainius писал(а):Tosyk, do you think it is possible?
well, max script should be redone, wich quite hard for me
hope some other users can handle it
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.

Аватара пользователя
Andrakann
Ветеран
Ветеран
Сообщения: 253
Зарегистрирован: 07 фев 2012, 17:29
Откуда: Таганрог
Благодарил (а): 1 раз
Поблагодарили: 1 раз
Контактная информация:

Re: Battlefield 3

#6 Сообщение Andrakann »

Tosyk писал(а):
Dainius писал(а):Tosyk, do you think it is possible?
well, max script should be redone, wich quite hard for me
hope some other users can handle it
У Чипикао в скрипте импорта для НФС Ривалс уже все сделано похоже, нужно только адаптировать.

Ответить

Вернуться в «3D/2D Модели»