Bionic Commando Bioreign Pilot

Модели игровых персонажей. Люди, животные, пришельцы, роботы и т.д.
Ответить
Сообщение
Автор
luxox_18
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 36
Зарегистрирован: 12 янв 2012, 21:09
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Bionic Commando Bioreign Pilot

#1 Сообщение luxox_18 »

Game : Bionic Commando
Format : *.obj
Quality : medium
Software: 3d ripper dx and modified game.

this is a delete character model from the game (same body , different gear)


Bioreign Pilot
 Bioreign Pilot
Изображение

black_ninja
Ветеран
Ветеран
Сообщения: 424
Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#2 Сообщение black_ninja »

T-pose with 3D Ripper DX?

luxox_18
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 36
Зарегистрирован: 12 янв 2012, 21:09
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#3 Сообщение luxox_18 »

yeah 3d ripper dx :)

and modified game (I found a way to modify the game)

black_ninja
Ветеран
Ветеран
Сообщения: 424
Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#4 Сообщение black_ninja »

luxox_18 писал(а):yeah 3d ripper dx :)

and modified game (I found a way to modify the game)
Very interesting. Can I look to this way?

luxox_18
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 36
Зарегистрирован: 12 янв 2012, 21:09
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#5 Сообщение luxox_18 »

with the bundleReader.exe tool I decompress the quick.bundle file. this file containing many scripts in *.xml , *.xmb , *.luc , etc
this file don't work directly in the game but..... deletes the extension if the quick.bundle file and now all scripts work (first decompress all folders in the root folder of the game and rename the executable file to "bc_win32_release.exe"

Изображение

now.... bionic commando contains many developer stages not used in the final release (profiling , AI test, Sandbox, Character previz, Cutscene test)

I use the Character previz for view the models in original pose

Изображение

in the db folder you can found the "unit" scripts, this scripts specify where is the model and how this is called.

I modify this units scripts for view the model that I want (models with the diesel extension specified in the "game.lhd" file


this is a long way for extract models but I can extract many unseen models.

gameassassin , 3d ripper , ninja_ripper also work perfectly

sorry for this explain but is difficult to explain

Test stages:

Sandbox

Изображение
Изображение
Изображение

Profiling:

Изображение

Cutscene stage:

Изображение

Cuscene direct access:

Изображение

black_ninja
Ветеран
Ветеран
Сообщения: 424
Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#6 Сообщение black_ninja »

luxox_18 thanks for good explanation
This method works for BionicCommando only?

luxox_18
Прохожий
Прохожий
Сообщения: 36
Зарегистрирован: 12 янв 2012, 21:09
Благодарил (а): 0
Поблагодарили: 0

Re: Bionic Commando Bioreign Pilot

#7 Сообщение luxox_18 »

Work with all GRIN games (diesel engine)

Ответить

Вернуться в «Персонажи (characters)»