Текущее время: 29 сен 2020, 13:47

Часовой пояс: UTC




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 7 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 05:40 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 12.01.2012
Сообщения: 36
Game : Bionic Commando
Format : *.obj
Quality : medium
Software: 3d ripper dx and modified game.

this is a delete character model from the game (same body , different gear)


Bioreign Pilot

 Bioreign Pilot
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 05:45 
Не в сети
Ветеран
Ветеран

Регистрация: 08.12.2011
Сообщения: 424
T-pose with 3D Ripper DX?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 06:34 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 12.01.2012
Сообщения: 36
yeah 3d ripper dx :)

and modified game (I found a way to modify the game)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 07:09 
Не в сети
Ветеран
Ветеран

Регистрация: 08.12.2011
Сообщения: 424
luxox_18 писал(а):
yeah 3d ripper dx :)

and modified game (I found a way to modify the game)


Very interesting. Can I look to this way?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 08:10 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 12.01.2012
Сообщения: 36
with the bundleReader.exe tool I decompress the quick.bundle file. this file containing many scripts in *.xml , *.xmb , *.luc , etc
this file don't work directly in the game but..... deletes the extension if the quick.bundle file and now all scripts work (first decompress all folders in the root folder of the game and rename the executable file to "bc_win32_release.exe"

Изображение

now.... bionic commando contains many developer stages not used in the final release (profiling , AI test, Sandbox, Character previz, Cutscene test)

I use the Character previz for view the models in original pose

Изображение

in the db folder you can found the "unit" scripts, this scripts specify where is the model and how this is called.

I modify this units scripts for view the model that I want (models with the diesel extension specified in the "game.lhd" file


this is a long way for extract models but I can extract many unseen models.

gameassassin , 3d ripper , ninja_ripper also work perfectly

sorry for this explain but is difficult to explain

Test stages:

Sandbox

Изображение
Изображение
Изображение

Profiling:

Изображение

Cutscene stage:

Изображение

Cuscene direct access:

Изображение


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 09:50 
Не в сети
Ветеран
Ветеран

Регистрация: 08.12.2011
Сообщения: 424
luxox_18 thanks for good explanation
This method works for BionicCommando only?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Bionic Commando Bioreign Pilot
СообщениеДобавлено: 29 сен 2012, 18:53 
Не в сети
Прохожий
Прохожий

Регистрация: 12.01.2012
Сообщения: 36
Work with all GRIN games (diesel engine)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 7 ] 

Часовой пояс: UTC


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB