Ninja Ripper
-
- Прохожий
- Сообщения: 3
- Зарегистрирован: 14 сен 2015, 20:06
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
Re: Ninja Ripper
I'm having a bit of a difficulty trying to rip Phantasy Star Universe (And its expansion) player models. Seems like some triangles have a secondary UV overlapped, causing the ripper to not extracting those specific triangles.
- Tosyk
- Администратор
- Сообщения: 1882
- Зарегистрирован: 24 авг 2011, 03:11
- Благодарил (а): 65 раз
- Поблагодарили: 61 раз
Re: Ninja Ripper
provide ripper's log here so we can examine the issue.McCunyao писал(а):I'm having a bit of a difficulty trying to rip Phantasy Star Universe (And its expansion) player models. Seems like some triangles have a secondary UV overlapped, causing the ripper to not extracting those specific triangles.
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.
When copying materials from this site link to this resource is required.
-
- Ветеран
- Сообщения: 424
- Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
Re: Ninja Ripper
Load problem mesh file one by one and try texcoord idx 9/10 or 11/12 or 6/7.
Check for correct texture coordinats in UV map in 3DMax
Check for correct texture coordinats in UV map in 3DMax
-
- Прохожий
- Сообщения: 3
- Зарегистрирован: 14 сен 2015, 20:06
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
Re: Ninja Ripper
I've tried to load the files who should have the missing triangles, but I'm not getting the missing ones by changing the UV Coord parameters.
I do have found my missing triangles though:

After selecting and de-selecting the triangles a couple of times they become un-selectable, like they get deleted and reverted to edges.
I do have found my missing triangles though:

After selecting and de-selecting the triangles a couple of times they become un-selectable, like they get deleted and reverted to edges.
- Tosyk
- Администратор
- Сообщения: 1882
- Зарегистрирован: 24 авг 2011, 03:11
- Благодарил (а): 65 раз
- Поблагодарили: 61 раз
Re: Ninja Ripper
McCunyao, I don't think those edges are usable in any way. They are penetrating the mesh to connect random vertices and appears as a garbage. Just convert your mesh in Editable Poly and they'll be removed.
При копировании материалов сайта ссылка на этот ресурс обязательна.
When copying materials from this site link to this resource is required.
When copying materials from this site link to this resource is required.
- Kirov
- Мега-Ветеран
- Сообщения: 1230
- Зарегистрирован: 04 янв 2012, 16:29
- Благодарил (а): 33 раза
- Поблагодарили: 59 раз
Re: Ninja Ripper
Проблема с игрой Empires: Dawn of the Modern World. Игра на DX8. При рипе создаётся пуская папка Frame XXXX. Лог прилагается.
Торрент на игру: http://fast-bit.org/torrent/154501/impe ... ld-2004-pc
Торрент на игру: http://fast-bit.org/torrent/154501/impe ... ld-2004-pc
- Вложения
-
- empires_dmw.exe.log.rar
- (3.08 КБ) 765 скачиваний
-
- Ветеран
- Сообщения: 424
- Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
-
- Заинтересованный
- Сообщения: 143
- Зарегистрирован: 04 дек 2011, 15:25
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
Re: Ninja Ripper
У почему-то не все меши захватываются из некоторых старых игр. Например из Most Wanted 2005, кам хаком определенный кусочек в поле зрения беру и рипаю - мешей не хватает их штук 700, а если старым Dx ripper'ом файлов где-то 1200 и всего хватает.
-
- Ветеран
- Сообщения: 424
- Зарегистрирован: 08 дек 2011, 04:17
- Благодарил (а): 0
- Поблагодарили: 0
Re: Ninja Ripper
Скиньте лог, может ошибки при рипе есть.
И попробуйте несколько фреймов рипать. Несоколько раз нажимать ф10, в общем.
И попробуйте несколько фреймов рипать. Несоколько раз нажимать ф10, в общем.